Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

VW Passat Variant 1.8T -01 Problem med klimatanläggning

Startad av MiWa · 2006-08-09 · 2 svar

MiWaTrådstart
Har problem med min klimatanläggning. Det började med att fläktarna slog av ibland för att sedan åter komma igång (displayen uppträdde "normalt"). Strax innan klimatanläggningen dog helt började även displayen blinka men den kom igång en kort stund igen. Nu så är displayen död och man kan endast ana en liten mängd (varm) luft från fläktarna :mad: . Tips och idéer på vad det kan bero på och hur det åtgärdas mottages tacksamt! Har nyss haft bilen inne för byte av oljepump mm så det börjar bli tomt i plånboken :l ...

/Micke
hexaman
Har du testat att kolla felkoder i den med vag-com eller liknande?
Vanligt är också kall-lödningar som spökar med displayen.
BD_bilen
När bilen var inne för byte av oljepump gjordes nån form av diagnos. Ur den kan man läsa (urdålig kopia så det är knappt läsbart men ändå :p ):

"
...
Felminnets innehåll:
...
Styrdon för Climatronic J255
Ingen kommunikation
..."

Det där säger mig inte mycket. Är det gjort med VAG-COM :q Är styrdonet nåt man kan kontrollera själv :q ?

Hur lätt (eller omöjligt :p ) är det att kolla det elektriska kopplingarna som sköter klimatanläggningen ?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil