Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

vw polo 2002 signalhorn??

Startad av aheinen · 2008-04-15 · 3 svar

aheinenTrådstart
är det nån som kan hjälpa mig att berätta vart själva signalhornet till en vw polo 2002 års modell sitter. har typ sökt överallt. och hur tar man bort rattkåpan? mvh
slirfeldt
Inte helt hemma på denna modell, men signalhornet kan vara duktig undanstoppad, men bör sitta endera innanför grillen eller bakom stötfångarplasten undertill, rattkåpan demontering kräver viss försiktighet då denna innehåller en airbag och en smärre sprängladdning,,

Men fungerar inte signalhornet? Börja i så fall med att leta upp tutan där det vanligaste fellet sitter, som då ofta är placerat rätt utsatt,,,
saab
ska ta och kolla det. tur att det inte smällt då , då jag ryckt som fan i rattkåpan.
Larzzon
Undrar om det inte sitter innanför lyset på vänster sida eller om det är liggande inne vid kupe`-plåten

Fler trådar i Hjälpforumet Bil