Spaken brukar vara en bov, bort med paneler runt ratten och skruva lös den. kolla efter sprickor eller liknande i konstruktionen.
Du kan också med en kabelstump i anslutningen testa det hela, bort med spaken och ta lös kontakten och brygga med gem eller kabelstump i kontakten, har för mig det är kontakt även på dessa årsmodeller.
Funkar det om du bryggar utan spaken ikopplad, så är den orsaken.
Blåser du säkringen ändå så skulle jag ge mig på motorn och kika.
Du kan också med en kabelstump i anslutningen testa det hela, bort med spaken och ta lös kontakten och brygga med gem eller kabelstump i kontakten, har för mig det är kontakt även på dessa årsmodeller.
Funkar det om du bryggar utan spaken ikopplad, så är den orsaken.
Blåser du säkringen ändå så skulle jag ge mig på motorn och kika.