Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vw polo 90 varningslampa batteri

Startad av ella · 2008-01-24 · 4 svar

ellaTrådstart
Hejasan,

Jag har problem med min vw polo år 90. Det är så att varningslampan för batteriet blinkar till lite då och då när man gasar till, vad kan problemet vara.

Dåligt batteri?

Laddningrélä?

Tacksam för svar

/ella
slirfeldt
Börja med att kontrollera generator remmen som är det mest troliga att den behöver spännas med dessa symtom,, då generatorn tappar varv och denna lampa tänds tillfälligt.
Paks
@Peter H 28263 wrote:
Börja med att kontrollera generator remmen som är det mest troliga att den behöver spännas med dessa symtom,, då generatorn tappar varv och denna lampa tänds tillfälligt.


ok, jag testar att spänna remmen lite och återkommer mrd svar.
Paks
Jag hittade en gammal tång som låg och skrammlade mellan generatorn och oljefiltret, tog bort den och bilen verkar funka som vanligt igen.

Mycket märkligt

Tack ändå
slirfeldt
Där ser man,, tur då att den inte ställt till det mera, har med genom åren "hittat" både det ena och det andra som inte hör hemma på en bil,, :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil