Tjena,
Så var det precis med våran Polo från '92. Efter att ha bytt tändspole, rotor och fördelarlock, så hittade jag hjälp på denna sida.
Problemet är hallgivaren som sitter inuti fördelaren. Detta är tydligen ganska vanligt förekommande fel på dessa bilar.
Här kan du lsa lite mer, https://motorforum.nu/showthread.php?t=5025 bland annat en beskrivning på hur man byter hallgivaren. Man måste plocka ur fördelaten, och plocka isär den.
Så var det precis med våran Polo från '92. Efter att ha bytt tändspole, rotor och fördelarlock, så hittade jag hjälp på denna sida.
Problemet är hallgivaren som sitter inuti fördelaren. Detta är tydligen ganska vanligt förekommande fel på dessa bilar.
Här kan du lsa lite mer, https://motorforum.nu/showthread.php?t=5025 bland annat en beskrivning på hur man byter hallgivaren. Man måste plocka ur fördelaten, och plocka isär den.