Kanske löjligt enkel orsak, men är iaf tämligen vanligt då nivån inte är rätt/tillräcklig i bromsvätske behållaren. Då denna lampa även i dom flesta bilar även varnar för låg bromsvätske nivå, lite märkligt att inte den verkstaden nämde det.
Så kontrollera att den ligger strax under MAX strecket, om den är bra kan det vara handrbromsspakens givarekontakt som är glapp,,, inte heller så ovanligt oavsett bil.
Så kontrollera att den ligger strax under MAX strecket, om den är bra kan det vara handrbromsspakens givarekontakt som är glapp,,, inte heller så ovanligt oavsett bil.