Motornsvarvtalsgivare, som ska skicka impulser sitter i fördelaren.
Tempgivarens kabel kommer ju direkt ur kablage som går till varvtalsgivaren....kan man tänka sig att du kan ha skadat annat kablage där när du reparerat?
Insprutarna och gnistan aktiveras av samma givare så har du bra och kontinuerlig gnista faller ju den idén.
Du skriver att den går om du snappsar den....men om den går skit ska du nog ändå undersöka kablaget.
Jag tror du har AEE (1,6 8v) motorn, där spänningsmatas insprutarna an samma relä som soppapumpen...och den funkar ju!
Där emot skall du kolla säkring F8, den säkrar insprutarna och uppvärmningen av lambdasonden. Inte ovanligt att gamla sonder bränner säkringar!
Sök i instruktionsboken var den kan sitta!
Ventilen som tickar är urluftningen av kolkanistern som ska suga upp ångor från tanken....helt normalt att den tickar :upp
Din bil har startspärr också....testa sådana sjuka grejer som att ta ur nyckeln ur t-låset innan inkoppling batteri om du nu lossade b-polen innan du grejade vid generatorn. Ta även ur nyckeln och vänd den ett halvt varv för att transponderchippet skall komma i ett annat läge i förhållande till antennringen.
Norsk reset är inte heller fel :D b-pol av i en minut....klart underskattad reparationsmetod speciellt på nyare bilar med mkt datorer :upp :e
Slutligen kan du prova reservnyckeln (annan transponder)
Tempgivarens kabel kommer ju direkt ur kablage som går till varvtalsgivaren....kan man tänka sig att du kan ha skadat annat kablage där när du reparerat?
Insprutarna och gnistan aktiveras av samma givare så har du bra och kontinuerlig gnista faller ju den idén.
Du skriver att den går om du snappsar den....men om den går skit ska du nog ändå undersöka kablaget.
Jag tror du har AEE (1,6 8v) motorn, där spänningsmatas insprutarna an samma relä som soppapumpen...och den funkar ju!
Där emot skall du kolla säkring F8, den säkrar insprutarna och uppvärmningen av lambdasonden. Inte ovanligt att gamla sonder bränner säkringar!
Sök i instruktionsboken var den kan sitta!
Ventilen som tickar är urluftningen av kolkanistern som ska suga upp ångor från tanken....helt normalt att den tickar :upp
Din bil har startspärr också....testa sådana sjuka grejer som att ta ur nyckeln ur t-låset innan inkoppling batteri om du nu lossade b-polen innan du grejade vid generatorn. Ta även ur nyckeln och vänd den ett halvt varv för att transponderchippet skall komma i ett annat läge i förhållande till antennringen.
Norsk reset är inte heller fel :D b-pol av i en minut....klart underskattad reparationsmetod speciellt på nyare bilar med mkt datorer :upp :e
Slutligen kan du prova reservnyckeln (annan transponder)