Att tillägga, det är dom 2 cylindrarna på höger sida om man står bakom bilen som spökar.
Ibland startar den med bara 2 cylindrar, väntar en stund och provar igen startar den på alla 4:a. Väldigt olika väntetider 1 minut eller i värsta fall 50 min.
Väldigt sällan händer det att den helt plötsligt under gång går över till 2 cylindrar, men det har hänt.
För 3 månader sen hände det kanske 1 av 10 starter, nu 5 av 10.
Har bytt tändspole, rotor, fördelare, stift och tändkablage, den får ordentligt med bensin fram till spridarna. Provat en annan luftmassemätare (luftmängdsmätare?).
Tändmodulen kostar nu 1000 pix så jag är inte sugen på att köpa en bara för att prova, kan man mäta upp den?
Eller är det någon som har en liten magkänsla på var felet kan finnas.
Felsökningen är i princip omöjlig, ofta när det händer står man taskigt till (kärringstopp i rödljus är roligt) man hinner inte få fram verktyg och öppna luckan så startar den ordentligt, eller så står man utan verktyg och den spottar en i ansiktet.
Jag tycker den borde känna sig nöjd nu när jag smaskade på med flong nya C-däck och en vårtvätt, men icke....
Väldigt sällan händer det att den helt plötsligt under gång går över till 2 cylindrar, men det har hänt.
För 3 månader sen hände det kanske 1 av 10 starter, nu 5 av 10.
Har bytt tändspole, rotor, fördelare, stift och tändkablage, den får ordentligt med bensin fram till spridarna. Provat en annan luftmassemätare (luftmängdsmätare?).
Tändmodulen kostar nu 1000 pix så jag är inte sugen på att köpa en bara för att prova, kan man mäta upp den?
Eller är det någon som har en liten magkänsla på var felet kan finnas.
Felsökningen är i princip omöjlig, ofta när det händer står man taskigt till (kärringstopp i rödljus är roligt) man hinner inte få fram verktyg och öppna luckan så startar den ordentligt, eller så står man utan verktyg och den spottar en i ansiktet.
Jag tycker den borde känna sig nöjd nu när jag smaskade på med flong nya C-däck och en vårtvätt, men icke....