VvendelTrådstart2010-08-02Kan någon hjälpa mig ?
jag har en transporter som går bra när den står i parkerings läge men när den belastas så känns den slö, svårt att varva över 3000 varv.
Det är som sagt en 2,5 l bensin automat.
Går den rent, alltså utan tändmissar. Verkar den gå på alla cylindrar? När du startar bilen, verkar motorn gå runt snabbare än normalt innan den startar?
Mvh Janne
Den går rent utan belastning men går lite orent vid belastning och orkar inte varva mer än 3000 varv.
Du bör kontrollera bränsletillförseln.
Kolla bränslefilter, bränslepump, bränsleledningar, bränsletrycksregulator och möjligen insprutarna.
Mvh Janne