Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

VW transporter 2,5 l bensin 95a automat

Startad av vendel · 2010-08-02 · 3 svar

vendelTrådstart
Kan någon hjälpa mig ?

jag har en transporter som går bra när den står i parkerings läge men när den belastas så känns den slö, svårt att varva över 3000 varv.

Det är som sagt en 2,5 l bensin automat.
boheme
Går den rent, alltså utan tändmissar. Verkar den gå på alla cylindrar? När du startar bilen, verkar motorn gå runt snabbare än normalt innan den startar?

Mvh Janne
jonias
Den går rent utan belastning men går lite orent vid belastning och orkar inte varva mer än 3000 varv.
boheme
Du bör kontrollera bränsletillförseln.

Kolla bränslefilter, bränslepump, bränsleledningar, bränsletrycksregulator och möjligen insprutarna.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil