Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

vw vento

Startad av HGY · 2007-01-17 · 1 svar

HGYTrådstart
problem med generatorn, kan man laga den själv? batterilampan
börjar lysa efter en stund, sen bankar jag på generatorn o den slocknar
igen.
savanna
kanske kolen är nersliten / slut är rätt lätt at byta på vissa bilar
kan inte säga hur det ser ut på din bil

ibland sitter kolen tilsammans med spänningsregulatorn och då är det bara 2 skruvar som skall lossas och sen försiktigt ta ut den och försiktigt montera den nya - kolen är fjäderbelastad och kan lätt brytas om man är hårdhänt

Fler trådar i Hjälpforumet Bil