HHajfenaTrådstart2008-11-22Hej.
Har en Vw Transporter dubbelhutt 1995, besin,automat
Igår när Jag stängde av bilen och ställde in P läget.
Efter några timmar startade jag bilen men, går inte att rubba spaken från P-laget.Motoron går bra men kan inte köra iväg.
MVH
Anders
Är inte så att dess spärrfunktion har hängt sig? Hur känns spärrknappen?
@Peter H 39004 wrote:Är inte så att dess spärrfunktion har hängt sig? Hur känns spärrknappen?
Knappen käns lätt när man trycker in knappen!
Tror att knappen har varit så länge Jag har haft bilen.
Sitter spärrfunktionen bakom knappen+
Ska jag skruva isär?
/AW
Hej.
Tack för svaret!
Sitter spärren i spaken där knappen är?
Ska jag skruva isär?
Okey svårt att så här säga vad som kan ha hänt men har spärrknappen varit så länge, kan det vara så att fungerat ändå till den nu gått i låsläge,, har råkat ut för detta på några bilar, är dock osäker på denna modells utförande.
Men det som gäller är att lossa konsollen/panelen runt spaken för att där se vad som hänt spärren, och om man den vägen kommer åt att eventuellt frigöra spärren, finns dock grymt dåligt med reparationsböker till just denna modell men bör överlag stämma överens med övriga VW av motsvarande årsmodeller.