Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

W 75 single-grade växellådaolja

Startad av corious · 2011-04-23 · 3 svar

coriousTrådstart
Kan jag använda W75 single-grade i stället W75-90 multi ? Bilen är Hyundai Tuscon 2.0 bensin man.4x4



https://www.midlandoil.se/produkter/personbilar/super-m5-75w.pdf
aw73
Det går ,men man ska tänka på att denna olja kan bli i det tunnaste i laget vid körning med släp varm sommardag

denna olja är kanske mer för arktiskt klimat tex. norr om Gällivare, och Island

för manuell växellåda bör oljan uppfylla APi-GL4:
https://biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchquery=36986
boheme
Har du problem med din växellåda?

Mvh Janne
broertosttsy5706
@Janne46 68950 wrote:
Har du problem med din växellåda?

Mvh Janne


Enl. rekommendationerna skall bytas vid 9000 mil och bilen har gått 10000 utan problem.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil