Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

webasto renault master

Startad av tornqvist152 · 2009-02-11 · 2 svar

tornqvist152Trådstart
hejsan jag har en renault master en 01a med 2,8dti motor som har hjälpvärmare webasto det som är konstigt är att den värmaren går jämt när jag kör bilen är det normalt? eller är de nån givare som e slut? mvh johan
slirfeldt
Normalt bör denna typ av värmare styras av en temperaturgivare som skall hjälpa till vid just kallstarter och sedan slås av, men det lär även finnas modeller där dessa faktiskt ska gå hela tiden då motorn är i gång, kanske dieselfolket här vet mera om?

Hör även med en Volvo/Renault verkstad hur det ska vara för denna modell,,
Kostya
De ska väl gå så länge motortempen är under tex 70C eller vad det nu är, och sen starta automatiskt om motortempen sjunker under det.
Låter väl lite som att temp givaren inte är helt kry tycker jag.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil