SsankeTrådstart2006-12-09Ford winstar-99 Min Windstar 1999 årsmodell 3,0 v6 är en mkt skön bil o åka med när den fungerar som den ska.
Problem beskrivning lyder.
Gas pådrag dvs ligger i ex 70 kmh och ska till låt oss säga 110kmh då måste jag ge "lite" mer än halvgas för o nå dit inom rimlig tid,, mm, men då börjar bil----et... o hoppa o rycka o skutta o veta f-n allt !!! precis som ngn satt ute i motorrummet med en brytare typ o fipplade med kontakten hejvillt, i dags läget så har denna bil varit inne på en ford verkstad nu i exakt 4 veckor i ett sträck,dom har kopplat in dator i bilen ,när dom provkör bilen så har dom märkt av dom där skutten o ryckningarna som uppstår ibland även när du ska iväg från tomgång ,så att säga,dom håller med om att ngt e fel,kraftigt fel styrbox,tändingslås kabelstam(delar av den e nytt),generator,tom batteriet e utbytt.felet kvarstår,och de häftiga i detta är att datorn INTE registrerar dom här skutten m,m. Dom på Ford kan alltså inte hitta felet.
olja o filter i lådan(aut) e ny,magnetventilerna i lådan funkar som dom ska oxå... växeväljaren e kollad oxå.... =inga fel.....lådan växlar extremt mjukt o fint i övrigt......
SNÄLLA NGN E DE SÅ NI HAR ETT VETTIGT FÖRSLAG ,VÄNLIGEN HÖR AV ER
De e synd o skrota den ju. men just nu e de väldigt nära iaf..../// tack på förhand Sänke.
Ja du har iaf mitt stora medlidande,, och att sedan ha en sådan bil man trivs så bra med, har inte själv innan hört liknande problem med dessa vagnar, men iaf genom att det mestadels sker sporadiskt är det frågan om glapp kontakt någonstans. Men var,, frågar du säkert.
Svårt också ge diagnos utan att provkört bilen i fråga, motorn går jämt och bra annars både obelastad och under belastning? Har själv en liten misstanke bara sådär att lådan inte riktigt är som den ska,, dessa är annars "outslitliga" bara dom är välservade.
MMackeracing2006-12-10 · #Jag hade en gån en Ford Thunderbird Super Coupe som hade liknande kängurukonster vid acceleration.
Jag kom att byta tändstiften till champion (puh vilket jobb att byta 5 st underifrånX( ). Felet repade sig men efter en månad började samma elände.
Jag bytte till Motorkraft stift med titanspetsar och problemet var löst.
testa om byt alla tänddelar som stift kablar lock och rotor
jo servad med nya stift ala konsum verkar de som, fördelaren kostar multum och Ford säger att ja inte behöver byta den ,men ja vet inte . köddigt e de jag köpte bilen o gav nästan 100000 papp , dessa problem började efter ca 150 mils körande , säljaren (firma) bekostar ju alla undersökningar o skit och bistår med låne bil under denna tid givetvis kostar de int oss ngt. men vilket j a kludd. ja provade o maxa bilen vid ett tillfälle o DE kunde datan läsa ut,
bilförsäljaren har tagit på sig o låta bilen stå hos ford tills problemet e löst...
denna veckan som kommer nu har bilen varit inne 5 veckor i ett sträck. kan tro killarna har hivat ut inredningen o har bilen som värsta partyvagn :) för de händer inget....
tycker ja hr kollat dom flesta forum som finns utan någon som haft liknande problem
Motorn går kanon bra , växellådan märks ej när den växlar (lugn körning)
rally körning smeker den i alla växlar bara
Ja när den f---n inte skuttar då då.för de händer att den bara går som en bil SKA gå ju... snart har jaq väl glömt bort att ja äger en sån bil haha köpte bilen i maj detta året och den har utöver dom sista 5 veckorna stått sammanlagt 2MÅNADER på verkstad, grejer till farthållaren o div andra små ting som oxå har gått på 3 månaders garantin via säljaren,som tur i h----te
är....
denna veckan oxå äger ja bilen, sen kräver ja en likvärdig bil av honom. SOM TOM FUNKAR hoppas ja ju då.....
jag hade samma tendensa med med min voyager från -95...............den skuttade hej vilt,fast det kvittade med vilken hastigeht det var och det kom plötsligt
det var en givare som hade med lamdasonden o göra.registrerade väl fel värden o fick ingen bensin.