På VAG sitter styrdonet uppe i torkardiket framför föraren. Men jag tycker nog du ska ta ut felkoder först. Kan gjöras med en vanlig standard-OBD mätare som de flesta mindre bilverkstäder har.
Halloj!
Efter att ha haft problemet med bil som dör spontant och inte startar lite när den har lust, Så har vi bytt en enorm massa delar utan resultat.
Och rent spontant så mätte vi strömmingen bak till bensin pumpen, 4.5 volt. Och så fort dessa 4.5 volt blir belastade åker dem ner till obefintligt.
Precis provat att byta relä och mäta spänningen där, full batteri volt.
Den går på startgas, med direkt matning på fungerande pump så hostade den till ett par gånger innan jag tappade kontakten för frekvent.
Vi tror att det är tjall på styrboxen, men hittar inte den rackaren! Någon som vet vart denne sitter, eller att vi på rak arm har totalfel i gissningarna?
mvh Christer
Efter att ha haft problemet med bil som dör spontant och inte startar lite när den har lust, Så har vi bytt en enorm massa delar utan resultat.
Och rent spontant så mätte vi strömmingen bak till bensin pumpen, 4.5 volt. Och så fort dessa 4.5 volt blir belastade åker dem ner till obefintligt.
Precis provat att byta relä och mäta spänningen där, full batteri volt.
Den går på startgas, med direkt matning på fungerande pump så hostade den till ett par gånger innan jag tappade kontakten för frekvent.
Vi tror att det är tjall på styrboxen, men hittar inte den rackaren! Någon som vet vart denne sitter, eller att vi på rak arm har totalfel i gissningarna?
mvh Christer