Lite sent svar och du kanske redan är lycklig,,, ägare till sådan modell, men lite fakta om denna är som rubriken i ett omdömme om denna säger: "Prisvärd, rolig och bra?" och överlag näms att detta är en av de allra roligaste familjebilarna i sin storleksklass och med rosten som på tidigare modeller var ett stort problem så har denna modell klarat sig betydligt bättre, men att ändå kolla sparklådor och dörrarnas nederkanter är ändå aldrig fel.
Vidare är det bra bottendrag redan med 2,0 motorn på 155 hk även om denna även finns med V6 och 190, där båda har kamrem där ett sådant byte till 2,0 med rem, spännrulle och stödlager går på runt 6000:- och det dubbla till V6:an.
I övrigt som är frekvent på just denna modell i bilprovningens resultat är "som vanligt" dåliga spindelleder, och ett annat vanligt fel är glapp i övre länkarmsbussningarna som avslöjas av ett knarrandeljud när man vrider på ratten samt dålig handbroms.
Dessa uppgifter är hämtade ur "Begbil Boken 2008" som är klart prisvärd i bilköpar tankar,,,
Vidare är det bra bottendrag redan med 2,0 motorn på 155 hk även om denna även finns med V6 och 190, där båda har kamrem där ett sådant byte till 2,0 med rem, spännrulle och stödlager går på runt 6000:- och det dubbla till V6:an.
I övrigt som är frekvent på just denna modell i bilprovningens resultat är "som vanligt" dåliga spindelleder, och ett annat vanligt fel är glapp i övre länkarmsbussningarna som avslöjas av ett knarrandeljud när man vrider på ratten samt dålig handbroms.
Dessa uppgifter är hämtade ur "Begbil Boken 2008" som är klart prisvärd i bilköpar tankar,,,
