Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Antennplacering på en Audi

Startad av Hans-Orjan · 2010-11-02 · 2 svar

Hans-OrjanTrådstart
Audi 80 2.0 E -92

§e Jag har fått så bra tips här tidigare att jag provar igen...


:q Var på bilen anser församlingen att radioantennens optimala placering/montering är?

.
boheme
Utan att skämta är faktiskt den optimala placeringen på taket men du får nog nöja dig med att sätta den på någon av bakflyglarna.

Mvh Janne
slirfeldt
Jo det är väl utan anledning till att dom flesta bilar som fortfarande har yttre antenn har den just på taken som av dom flesta tillverkare anses ha bästa mottagning och utan allt för mycket besvär är denna placering heller inte är mycket värre än flygelmonterade sådana placeringar.

Visserligen måste man lätta lite på tak klädseln baktill och kanske någon sidopanel för att dra kabeln på vettigt sätt, men annars funkar det med flygelmonterade antenner med.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil