Nej skruva inte loss nivågivaren (rost å annat kan ge dig problem. Börja med att konstateraatt felet finns i givaren och inte i instrumentpanelen.
Kortslut sladdarna till givaren med tänningen på. funkar panelinstrumentet som det ska ska det nu hända grejjer framme vid insturmentpanelen. Då kan du skruva loss givaren och fixa det.
Onödigt att ta loss den om det är i panelen felet finns. Gamal rostig 740 ska man undvika att skruva isär då dessa tenderar att gå sönder omotiverat mycke vid demonteringar.
Obs är att tank-lampan brukar funka så ofta kan man klara sig utan nivågivaren...
Kortslut sladdarna till givaren med tänningen på. funkar panelinstrumentet som det ska ska det nu hända grejjer framme vid insturmentpanelen. Då kan du skruva loss givaren och fixa det.
Onödigt att ta loss den om det är i panelen felet finns. Gamal rostig 740 ska man undvika att skruva isär då dessa tenderar att gå sönder omotiverat mycke vid demonteringar.
Obs är att tank-lampan brukar funka så ofta kan man klara sig utan nivågivaren...