OOpel Astra 1.6Trådstart2010-01-05hej har en astra från 1992 har den en eller två bensinpumpar
jag fick ett konstigt fel på bilen den bara la av för mig parkera den sen skulle ja ta den 10 min senare inte ett liv i den. ja har kolla lite gnista finns hade lös slangen från pumpen unde baksätet där kom de bränsle så ja ringde opel de sa att de fanns bara en pump. men jag tröttnade och läna in bilen inte på opel men en annan verkstad de sa att pumpen var kass men då måste de ju finnas två i den
en snabbkoll i Autodata indikerar att bara en pump finns
denna kan sitta i tanken tillsammans med armaturen
biltema har en sådan för 400:-
Hur kollade du att det kom bränsle?
Kollade på meca.se och där fanns bara 1 pump, se länk
https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=1576637&CarReference_ID=5278&CategoryType_ID=1
Precis som a128 får jag uppfattningen att pumpen skall sitta i tanken om man läser texten till pumpen på mecas sida.
jo ja tog av slangen före filtret å där kom de sen kolla ja även fram vid fuelrailen å där kom de bränsle de enda ja ej kollat är spridarna än men hur ken de bra ge sig så
@Anders P 52268 wrote:Hur kollade du att det kom bränsle?
Kollade på meca.se och där fanns bara 1 pump, se länk https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=1576637&CarReference_ID=5278&CategoryType_ID=1
Precis som a128 får jag uppfattningen att pumpen skall sitta i tanken om man läser texten till pumpen på mecas sida.
1935:- Svenska Zloty !! mekonomen, meca m.fl är inga lågpriskedjor längre
för att inte tala om vilka påslag det är på motoroljor m.m
Ja en defekt bränsle pump kan ändå få fram viss mängd bränsle men inte alla gånger under det bränsletryck som behövs och då omkring 2-3 Bar,, som det bästa är där att mäta upp densamma, eller att pumpen skall kunna pumpa ur en viss mängd på en viss tid, jo med dessa priser så leder ändå biltema med sina 400:- för passande pump. :-)
jo men de e ju sant att den kan men jag tackar så mycke för hjälpen än så länge så tar jag å byter den. något bra e de ju att de är den pumpen som sitter under sätet så att de inte var på den som sitter under tanken :upp
Finns ju bara en enda bränslepump på denna bil och den sitter i tanken och ser ut som så:
https://bilder.lagabasen.se/delar/1086/1086347544vy1.jpg som man även kommer åt genom en lucka under baksätet.
stämmer bra så ser den ut ja men sitter den fast skruvad under me el är det bara de 6 el 8 på ovansidan. har nämligen hört att de kan va jävliga att lossa på grund av rost då måste de ju sitta under med isf
Jo och denna sitter så med sex skruvar som i vissa fall kan vara rätt rostiga, men dränk på med lite rostolja så det får dra en stund så brukar dessa släppa lättare,,
ja men e de bara de 6 som sitter under plast locket el finns de 6 stycken under me
Ja är det en hel plåtlucka under baksätet så sitter det så ytterligare sex skruvar/muttrar där under som då håller själva tankarmaturen ovanpå tanken som syns på den länkade bilden ovan.
ja men då har jag lite å göra men de var inte så farligt som jag trodde tack för hjälpen detta skulle ha kostat 4000 på verkstad men med beskrivningen och priset du hitta nu så 400 kr men lite svordomar kanske
eftersom du visste va den kosta på biltema så skulle inte ja kunna få artnr på den pumpen så e ju allt löst mvh