Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Blåst topplockspackning

Startad av Hans-Orjan · 2010-02-22 · 4 svar

Hans-OrjanTrådstart
Bil: VW Caravelle C 1985 [aka Folkvagnsbuss]
(1.9 liter GW-motor, vattenkyld, 90 hk)

Till slut hände det. På väg till besiktningen (!) fastnade jag i en bilkö. Såklart var det smalt, utan möjlighet
att komma åt sidan. Just som jag nådde brandstationens parkering blåste den. Hehe, jag gick in på
brandstationen och frågade om de hade lite vatten... Stor humor på måndagsmorgonen. Eller inte...

:fraga Fråga: Hur mycket måste jag plocka bort innan jag sänker rovan ur bussen? För det antar jag att jag måste - man
byter väl inte toppackning med motorn kvar i? Eller, är det möjligt? Hur mkt bök är det, förutsatt att själva toppen
klarat sig? Btw, vad är sannolikheten för det?

Usch... :(
lenaola
Innte nått jättepill å få ur motorn ur denna men vet inte om du måst de tyvärr... Toppen ska nog ha klarat sig kanske måste planas dock så jaga fatt i nån som planar och ev går genom toppen när den ändå e loss
slirfeldt
Var ett tag sedan man skruvade på en sådan,, men har för mig att det skall gå hyfsatt bra att fixa detta med motorn på plats och han den inte koka så är det stor chans att toppen klarade sig då dessa är tämligen tåliga i det avseéndet, men kolla iaf eventuell skevhet då toppen ändå är borta och låt planslipa densamma om det blir nödvändigt.
aw73
det är en "Wasserbox"

kylvätskerymd är 17,5 liter :)
slirfeldt

Fler trådar i Hjälpforumet Bil