Ja, eller kolen! Har du den gamla Bosch-typen med regulator och kol i samma del som är lätt att byta, (sitter i gaveln med två små skruvar), så är det både billigt o enkelt att åtgärda.
Bil: Audi 80 2.0 E -92
Problembeskrivning: Laddningslampan blinkar, från släckt till 'halv effekt' rytmiskt oavsett varvtal. Svärsonen kom nästan (!) hem
häromkvällen innan motorn dog. Med kablar från ett frisk batteri skuttade motorn igång, men fenomenet med den blinkande
laddlampan kvarstår.
Jag har rengjort polskorna. Nästa steg såfort jag tinat upp lite - vi har 18 minus ute idag - blir att mäta på generatorn.
Undrar om det kan vara laddregulatorn, tro...?
.
Problembeskrivning: Laddningslampan blinkar, från släckt till 'halv effekt' rytmiskt oavsett varvtal. Svärsonen kom nästan (!) hem
häromkvällen innan motorn dog. Med kablar från ett frisk batteri skuttade motorn igång, men fenomenet med den blinkande
laddlampan kvarstår.
Jag har rengjort polskorna. Nästa steg såfort jag tinat upp lite - vi har 18 minus ute idag - blir att mäta på generatorn.
Undrar om det kan vara laddregulatorn, tro...?
.