Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Broms på trike?

Startad av MoPar 66 · 2010-07-07 · 1 svar

MoPar 66Trådstart
På en trike skall handbroms och fotbroms samverka? Alltså kvittar vilken man drar/trampar på så bromsar den på 3 hjul.
Eller man ska ha en handbroms(fram) och en fotbroms (bak)? P-broms finns på bakhjul
anden__z
Undrar om det inte står här : https://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023%20.htm#_Toc38949554

Kap.11

Fler trådar i Hjälpforumet Mc