Jjonny69Trådstart2008-04-13440 se 96:a utan ABS
fick en 2 på handbromsen.den va otillräcklig.kollade beläggen bak och dom va slitna så jag skulle byta men jag får inte in kolven,för handbromsen går väl på samma klossar som foten?och i haynesboken står det att man ska släppa justeringsskruven men inte för mycket för då går det sönder.har släppt så skruven går att röra med fingrarna.hur mycket i cm eller mm ska den ut??står bara tills trycket släpper.
Det är väl bara att släppa ca 1-varv,men dumåste nog skruva på kolven så att den kommer in skruver är till för handbromsen
SSAAB-Calle2008-04-13 · #@Micke 1_2 30971 wrote:Det är väl bara att släppa ca 1-varv,men dumåste nog skruva på kolven så att den kommer in skruver är till för handbromsen
så justeringsskruven är till handbromsen?
ska man skruva in kolven???isf vilken håll ska man skruva om den ska in??
ska inte den tryckas in?
Jo man trycker sammtidigt som man skuvar in den ett tips är att du tar en vanlig trä-tving och sätter spänn på kolven och en normal polly-grip men akta gummit bara.
Testa det först så ska jag skriva sen hur man smidigast spänner hand-bromsen
SSAAB-Calle2008-04-13 · #@Micke 1_2 30978 wrote:Jo man trycker sammtidigt som man skuvar in den ett tips är att du tar en vanlig trä-tving och sätter spänn på kolven och en normal polly-grip men akta gummit bara.
Testa det först så ska jag skriva sen hur man smidigast spänner hand-bromsen
ska man skruva lite fram och tillbaka med polygripen för att det ska lossna eller ska man bara skruva åt ett håll.
gör man så här för att det ska vara lättare eller är det meningen att man ska göra så?
isf så borde det väl finnas nåt verktyg för att skruva in kolven?
Ja det finns ett vertyg men detta är ett billigare alterntiv och skruva bara på ett håll annas kan du skuva ut kolven
SSAAB-Calle2008-04-13 · #@Micke 1_2 30983 wrote:Ja det finns ett vertyg men detta är ett billigare alterntiv och skruva bara på ett håll annas kan du skuva ut kolven
vilket håll ska man skruva då?
som en vanlig skruv har du tving så går det ju bara att skuva på ett håll
SSAAB-Calle2008-04-13 · #@Micke 1_2 30985 wrote:som en vanlig skruv har du tving så går det ju bara att skuva på ett håll
jag menade vilket håll jag skulle skruva med polygripen.
gissar på att det är åt höger då?
som n vanlig skruv har du en tving så går det ju bara på ett håll
Föreställ dej att du skruvar en mutter med pollygripen
SSAAB-Calle2008-04-13 · #@Micke 1_2 30988 wrote:Föreställ dej att du skruvar en mutter med pollygripen
jag ska alltså skruva åt höger för att kolven ska in?
ska pilla med detta till helgen igen så jag skriver nog mer då.
men om du kommer på nåt mer så skriv gärna för jag kollar nog här lite då och då.
har nog ingen dator ihelgen men har ju en telefon hör av dej på min mailadress så får du nr
SSAAB-Calle2008-04-13 · #@Micke 1_2 30994 wrote:har nog ingen dator ihelgen men har ju en telefon hör av dej på min mailadress så får du nr
kan du inte skriva om hur man gör lättast med handbromsen innan helgen om du inte har dator då?