Motorforum.nu

ForumMotorsport & Racing

Bromsar på släpvagn

Startad av Taz · 2009-07-20 · 2 svar

TazTrådstart
Hej! Efter ha backat med husvagnen, förblir det ena hjulet låst när man drar FRAMÅT(!). Backar man, snurrar det med så snällt. Vad sjutton kan ha hänt, och vad bör man göra för att fixa det? :fraga

Bromsningen sker då wiren drar i en bromsarm som tvingar ut backarna. Ska man bara dra in justeringen max, smörja och motionera de rörliga delarna, eller vad ska man hitta på? :confused:

Alla ideer eller förslag mottages tacksamt!
MoPar 66
smörja upp alla rörliga delar är det första man bör göra och när trumman är av så ser man konditionen på bromsbackarna
slirfeldt
Precis,, förmodligen kärvar någon del på dess väg med dessa fenomen, så lossa bromstrumman och se hur det ser ut med skicket och smörj upp delarna så dom löper lätt så bör det hela fungera igen, detta är relativt vanligt på vagnar som står still längre tider.

Fler trådar i Motorsport & Racing