Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

byta motor ?!

Startad av tallroth · 2002-04-27 · 1 svar

tallrothTrådstart
Hejsan!

Någon som vet hur stort ingrepp det är att byta motor på en GSXR750 90-årsmodell och sätta dit en 1100 från 88-92 årsmodell?! har funderat på att göra detta, för min 750 känns lite för klen :(
Tror det skulle vara rätt skojjit med en lite större motor på min 750-ram.. :e

MVH - Jonas :h
Krister Lindholm
Det är ju i grund & botten samma motor fast med större cylindervolym på 1100:an så det bör gå enkelt tycker jag. :)
Det är dessutom ganska vanligt att man gör eller gjorde sånna skiften på 750 ramarna.

Frågan är nog främst: Vart hittar jag en 1100.-motor i bra skick till vettiga pengar? ;) Dom växer inte på träd...

Hittar du en så är det bäst om du inte köper en nyare 1100motor än 1990 då ventiljusteringen är schims på 1991 & 1992, visserligen har du lite mer effekt i den, men den är lite mer svårskruvad när det gäller just ventilerna, annars är det ingen skillnad.

Ska du trimma är det definitivt den äldre toppen som gäller enl dom jag snackat med.

Fler trådar i Hjälpforumet Mc