MmynameisEmilTrådstart2009-11-25tja, köpte fyra diodlampor för 29 kr styck till hastighetsmätaren i bilen och alla lampor funkar men bara två lyser ?? vf är det så ?
Pröva med att vänd på dessa så kommer förmodligen även dessa att lysa så fint, då dessa är polaritetsbestämda,, kontrollera att även dess trådar ligger rätt mot kontaktens motsvarighet.
tack nu funkade det !! :D:D
nu när jag blev klar bestämde jag mig för att ta en runda ner till affären och då funkade inte blinkersen ??? :O inte varnings blinkersen heller ?? hels sjukt..
Så frågan är vilka kablar du gett dig på,,, ;-) men att börja med, är dess säkring hel?
jag har gett mig på kablarna som sitter vid lampan till handsfacket, och säkringen är hel :h
grejen är att när jag sätter på blinkerserna så blinkar det inte på instrumentpanelen heller, verkar helt bortkopplad ?? :fraga
Kolla så att du inte råkat komma åt några andra kablar, även om de ser ut att sitta i ett kontaktblock kan de ha hoppat ut två, tre millimeter och då får de ingen kontakt.
Det var inga problem med blinkersen innan din "operation"?
Frågan är om du verkligen har dörrkontaktstyrd belysning till handskfacket, som ju brukar ha en egen (lite osäker där) annars bör det inte ha någon inverkan på just blinkersfunktionen.
nej det har den inte, men vill att lampan ska lysa hela tiden till att börja med :D men kan jag ha pajat något när jag pillade med hastighetsmätaren ? får väll åka till verkstaden så och försöka lösa problemet, kan ju inte köra utan blinkers :h
blir fan gråtfärdig... har gått igenom hela bilen bytt alla säkringar + bytt relä, men är inte säker på att det är den relän. Hur ser den ut ? en grej jag inte fattar är att det inte ens blinkar på instrumentpanelen när jag sätter på dom...:q
Verkar ju helknepigt att blinkers med varnings ditom gett upp fullständigt efter det du grejade med vid handskfacket,, dess säkring lär iaf sitta vid säkringarna eller dess närhet men resten av det elektriska verkar fungera?
allt annat fungerar, jag har ju bara kapat kablar i handsfacket men jag har ju bytt till lysdioder i hastighetsmätarna också... får väll åka in och göra en '' felsökning '' för jag vet inte riktigt vad det kan va...
Ja har instrumentet lossats kan det vara någon kontakt där som inte är riktigt i satt, då fenomenet plötsligt kom efter denna "insats".
jag förstår nu varför ni inte vet vad problemet är :D hehe hade glömt o koppla in en kabel som jag pillade med när jag skulle byta stereo... hade inte en aning att den kabeln hade med blinkersen att göra men det gick väll nog till varningslamporna elr ngt...
men tack ändå !! :D