Lite svårt diagnostera detta. Men är den sedan lättstartad då den dör så där plötsligt?
Verkar klart vara bränslerelaterat och troligt iaf inte direkt påverkad av eventuell fel ventilsspel som dock kan vara orsaken till detta knackande, även om det är bra att låta utföra detta.
Även då den går illa vid varm motor kan man även testa med lite startgas i insuget och varvstiger den då genast så är det iaf klart bränslerelaterat och troligt bränslebrist. Vet ej men sitter det insprutning på dessa årsmodeller? Annars kan man med misstänka att förgasarna i så fall kan behöva en rengörning.
Verkar klart vara bränslerelaterat och troligt iaf inte direkt påverkad av eventuell fel ventilsspel som dock kan vara orsaken till detta knackande, även om det är bra att låta utföra detta.
Även då den går illa vid varm motor kan man även testa med lite startgas i insuget och varvstiger den då genast så är det iaf klart bränslerelaterat och troligt bränslebrist. Vet ej men sitter det insprutning på dessa årsmodeller? Annars kan man med misstänka att förgasarna i så fall kan behöva en rengörning.