Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

dt problem

Startad av Andre · 2006-03-22 · 3 svar

AndreTrådstart
hej!

jag har en dt 50r den går hur bra som helst men ibland så börjar den helt plötsligt att inte gå på ful gas den dör och om man lägger i choken så går den bra och jag har testat och skruva på luft skruven det blir inget bättre.
Nån som vet eller har samma problem som jag svara snälla.
wicke
luftfilter igensatt/bränslefilter??
MoPar 66
Den får för mycket luft alltså kan vara att den drar tjyvluft nånstans eller så har du trimmat för mycket så du har för klen förgasare om den nu är trimmad?
FreeZer
Andre wrote:
hej!

jag har en dt 50r den går hur bra som helst men ibland så börjar den helt plötsligt att inte gå på ful gas den dör och om man lägger i choken så går den bra och jag har testat och skruva på luft skruven det blir inget bättre.
Nån som vet eller har samma problem som jag svara snälla.

...den ibland går bra och sedan plötsligt trilskas, är det sannolikt föroreningar (oftast kondensvatten) i bränslet som täpper till huvudmunstycke/spridarrör. När du sedan fäller choken, blir undertrycket i spridarröret så stort att skiten dras igenom.
Prova med att dränera förgasare och tank. Kolla efter skit och/eller vatten (ligger som blåsor/droppar i botten på kärlet). Har du inte råd att tömma tanken och göra rent: Fyll på en rejäl dos K-sprit som klarar av att finfördela en hyfsad skvätt vatten...

Fler trådar i Hjälpforumet Mc