Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

El-fel på Passat -98

Startad av Hans-Orjan · 2010-07-09 · 0 svar

Hans-OrjanTrådstart
Jag var och kollad en VW Passat-kombi nu i veckan för ev köp. Pigg i motor, fin känsla i lådan...
Inte spec rostig i skärmkanterna som en hel del av de jag tittat på tidigare.

Men ngt är skumt i elsystemet. Varvräknaren gav inget utslag mer än ett liiiitet darr i nålen då jag slog på tändningen.
Kontrollamporna lyste inte heller. En snabb koll i säkringsdosan gav inget.

:fraga Är detta ett känt fel? Någorlunda lätt åtgärdat?
Eller är det ett BIG NO NO NO-varningstecken??

Fler trådar i Hjälpforumet Bil