80/90 är viskositeten, dvs hur trögflytande den är under vissa temperaturer. Det anges på alla oljor och motorolja skulle i princip kunna vara 80/90 den med. Automatolja har andra egenskaper än manuell. Den är ju framförallt en hydraulolja samt att den skall fungera tillsammans med lameller. Manuell olja är en smörjolja.
Det jag undrar över gäller inte bil denna gång:)
Grabben skulle byta olja på sin eu moped, och samtidigt byta till automatlådan på den. Det ska vara en automatlåds olja 80/90. OK!! MEN när vi ska köpa på okq8 finns det bara MANUELL VXLÅDS OLJA 80/90.
min fråga är: VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD PÅ MANUELL VÄXELLÅDS OLJA 80/90 GENTEMOT AUTOMAT 80/90 NÄR DET ÄR "SAMMA" VISKOSITET PÅ DOM???
Grabben skulle byta olja på sin eu moped, och samtidigt byta till automatlådan på den. Det ska vara en automatlåds olja 80/90. OK!! MEN när vi ska köpa på okq8 finns det bara MANUELL VXLÅDS OLJA 80/90.
min fråga är: VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD PÅ MANUELL VÄXELLÅDS OLJA 80/90 GENTEMOT AUTOMAT 80/90 NÄR DET ÄR "SAMMA" VISKOSITET PÅ DOM???