HHans-OrjanTrådstart2008-11-26Hopp och hej. Nu är det mörkt igen... Extraljus är såklart lösingen!
Jag har ett par ordentliga ljushinkar liggande i garaget, och bredvid ligger
en sån där montageplåt som skruvas fast bakom reg.nr.plåten. Låter smutt...
Problemet är att det blir inge' bra... Eftersom V40'ns stötfångare är lite välvd
blir anliggningsytan så liten att plåten vickar, och då sitter naturligvis inte mina
stora Hella-ljus heller fast ordentligt.
Så, mina vänner! Någon därute i den stora verkligheten har säkert lösningen,
både på hur strålkastarna bäst monteras på bilen och hur de ska stagas i
ovankanten.
Tips mottages. Berätta hur ni gjort - på en V40 eller på någon annan.
.
Har på flera bilar mycket positivt monterat extraljus med just sådana fästen och även på lite böjda och då efter att knäckt/böjt denna plåt något till passande form och det har som sagt fungerat med flera bilar.
Som så har varit på båda mina nuvarande bilar (Mondeo -99 & Micra -00) med varsina tre jätteljus,,, så det bör även fungera på en V40. :-)