Motorforum.nu

ForumMotorsport & Racing

F1 säsongen 2001

Startad av JoakimE · · 7 svar

JoakimETrådstart
Vad minns du mest av den, favoritrace, snyggaste bilen, mest utstående personen?

Det jag minns mest måste vara Malaysias GP på Sepang i det minst sagt underliga vädret och Ferraris underbara fart :D

Andra höjdpunkter var väl Maestros uppvisning på Spa, Montoyas seger på Monza, Burtis krascher på Hockenheim och Spa.

Snyggaste bilen står nog faktiskt Williams för, snygga färger! :-)
https://www.williamsf1.com/rwimages/gallery/2001/japan2001/d01jap120.jpg

_________________
"Om man kört Nürburgring och påstår sig inte ha varit rädd, då är man antingen en lögnare eller så körde man helt enkelt inte fort nog"
- Jackie Stewart

[ Detta Inlägg ändrades av: JoakimE den 2001-10-30 17:32 ]
StefaN
Jag älskar den lilla röda randen längst fram på McLarens bilar - det ser ut som om den glöder av luftens friktion, typ som en rymdskyttel... Fräckt! :e
M@rtin
Det har varit ett bra år 2001 ;-)

Om man bortser från Schumis enkla väg til VM (Monaco och framåt) men föv så tycker jag racen varit spännande :-)

Håller med dig där Joakim E om höjdpunkterna, speciellt Montoyas seger på Monza. Tyvärr så kände man inte samma lycka pga WTC-händelserna :(

Jag visste direkt efter Imola att Williams kunde (och skulle) blixtra till under vissa lopp. Även om det inte var någon nyhet att de hade en väldigt bra bil; det visst man med tanke på kvalresultaten innan...

Jag vill även lägga till Brasiliens GP som en av årets höjdpunkter. Jag hade nöjet att se loppet (live på RTL) och Montoyas omkörning av Schumi var lysande. Men det säger jag pga att det inte gick åt pipan... :-)

_________________


[ Detta Inlägg ändrades av: Hasse-man! den 2001-10-30 22:44 ]
Liam Gallagher
Jag håller med Hassemannen!!!
Mycket kul säsong!
Snyggaste bilen är faktiskt fortfarande Jordan vid sidan av Williams.
Anonymous
Quote:
On 2001-10-30 23:04, Liam Gallagher wrote:
Jag håller med Hassemannen!!!
Mycket kul säsong!
Snyggaste bilen är faktiskt fortfarande Jordan vid sidan av Williams.

Instämmer, Jordan bilen var ganska snygg iår :-)

Nåt som vi framför allt sett iår är en hel del experimenterande med då framför allt framvingen :-)
Liam Gallagher
Quote:
On 2001-10-30 22:43, Hasse-man! wrote:
Det har varit ett bra år 2001 ;-)

Om man bortser från Schumis enkla väg til VM (Monaco och framåt) men föv så tycker jag racen varit spännande :-)

Håller med dig där Joakim E om höjdpunkterna, speciellt Montoyas seger på Monza. Tyvärr så kände man inte samma lycka pga WTC-händelserna :(

Jag visste direkt efter Imola att Williams kunde (och skulle) blixtra till under vissa lopp. Även om det inte var någon nyhet att de hade en väldigt bra bil; det visst man med tanke på kvalresultaten innan...

Jag vill även lägga till Brasiliens GP som en av årets höjdpunkter. Jag hade nöjet att se loppet (live på RTL) och Montoyas omkörning av Schumi var lysande. Men det säger jag pga att det inte gick åt pipan... :-)

_________________


[ Detta Inlägg ändrades av: Hasse-man! den 2001-10-30 22:44 ]
Tack föressten för att du tipsade mig om detta stället!!
cheeRZ MATH!!


Anonymous
iof, den svartnosade Ferrarin på Monza var ju oxå ganska trevligt :-)
https://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/f1-2001/photos/2001/monza/diapo_313.jpg
Liam Gallagher
Quote:
On 2001-10-30 23:16, JoakimE wrote:
iof, den svartnosade Ferrarin på Monza var ju oxå ganska trevligt :-)
https://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/f1-2001/photos/2001/monza/diapo_313.jpg
Njaa! Det vet jag inte!
tyckte den vad ful! tyvärr asså!!!

Fler trådar i Motorsport & Racing