Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Fel på minicross

Startad av thealbert · 2011-03-30 · 1 svar

thealbertTrådstart
hej.
Har en pw80 som svänghjulet fastnar ibland på. Vet inte heller om det är svänghjulet det är fel på. Svänghjulet går att snurra på men lite då och då så går det inte att snurra utan det tar stopp men om man pillar lite och grejjar så går det att snurra igen men bara ett litet tag. Lite dåligt förklarat kanske men nån som vet vad det kan vara för fel?
slirfeldt
Bästa vore att demontera dess sidokåpa alltså den utanför svänghjulet för att bättre se vad det är som hänt och inte ovanligt att själva svänghjulet ligger emot stator lindningen som då ligger mot magneten. Här finns lite bra sprängskisser över den maskinen finns här:https://www.jofrab.se/commercePortal/productListSprangskiss.aspx?marke=TWS&markeBesk=TWS&modell=PY80&modellBesk=PY+80

Fler trådar i Hjälpforumet Mc