Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Flottörnivå - TZR 125 -90, Hjälp!

Startad av tjabas · 2011-07-26 · 1 svar

tjabasTrådstart
Tjenare, så min TZR 125 -90 flödar bensin. och mina svar på den frågan är att flottör nivån är för hög. Är det någon som vet vilken höjd den ska vara på? ("Den flödar bara under låg varv eller om den står still, och det är bara ibland")

Mvh Johannes
slirfeldt
Har inga mått uppgifter för just den modellen men ofta räcker det med att pröva sig fram och i detta fall ska flottörnivån sänkas något. Kontrpllera även att flottör nålen inte kärvar i munstycket som annars kan ge sporadiska symtom på detta.

Fler trådar i Hjälpforumet Mc