Ja till att börja med, tänder den inte ens på stargas kan det vara värt att kontrollera upp att tändföljden är rätt (1, 3, 4, 2) och att tändpunkten är rätt, annars brukar dessa inte vara allt för kinkiga för att hosta igång.
Rättelse,,, "tändföljden för VW boxermotorer är lite annorlunda och är 1-4-3-2 (som det även står stansat på dess fördelararm,, och grundtändläget är 7,5 grader före övre dödpunkten (fördelararmen riktad mot ritsen på fördelarhuset för 1:a cylinderns tändläge och vänstra märket på nedre remskivan mitt för vevhusfogen)"
Detta direkt läst ur dess intruktionsbok och ur många av dagens instruktionshandböker framgår liknande fakta,,, :-)
Rättelse,,, "tändföljden för VW boxermotorer är lite annorlunda och är 1-4-3-2 (som det även står stansat på dess fördelararm,, och grundtändläget är 7,5 grader före övre dödpunkten (fördelararmen riktad mot ritsen på fördelarhuset för 1:a cylinderns tändläge och vänstra märket på nedre remskivan mitt för vevhusfogen)"
Detta direkt läst ur dess intruktionsbok och ur många av dagens instruktionshandböker framgår liknande fakta,,, :-)