Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Gasen slirar

Startad av Danmag · 2009-07-29 · 5 svar

DanmagTrådstart
Hej
Behöver lite hjälp med ett problem med min gamla Kawasaki 500.
Problemet jag har är när jag gasar kommer inte drivningen direkt utan varvtalet går upp men det låter precis som om jag har tryckt in kopplingen.

Vad kan detta vara?
Har testat att släppa på kopplingvajern för att den kanske hänger sig men det hjälper inte.

Vet någon vad det kan vara?

Tack på förhand!
Daniel Magnusson
stefanangel
kopplingen är slut
stefanangel
Byt lammeler
Caroline
Ok, ska göra detta.
Hoppas att det funkar.
Tack för svaret!

Daniel M.
slirfeldt
Jo som sagt har du släppt helt på kopplingsamen och den slirar fortfarande är det högläge för lamellbyte, så har du fungerande koppling sedan,,,
anden__z
Fel sorts motorolja kanske!?

Fler trådar i Hjälpforumet Mc