Det är klart du inte ska acceptera ett fel som en klantig mekaniker orsakat! Om det var en kompis kompis grannes morbror som "hjälpte" dig att byta generator så kan du kanske inte göra så mycket men det är märkligt att han påstår att han inte förstår vad som hänt..
Generator?
jag behöver lite "puffning" nu!
Ska inte ge mig! Jag lämnade en bil som gick att köra och får tillbaka en bil som jag inte kan parkera ens en gång!
Jag erbjöd honom att låna min Haynes...men han sa nej, men han hade nog behövt den!
Ska inte ge mig! Jag lämnade en bil som gick att köra och får tillbaka en bil som jag inte kan parkera ens en gång!
Jag erbjöd honom att låna min Haynes...men han sa nej, men han hade nog behövt den!
Alltså , har du lämnat bilen till en mekaniker för att fixa generatorn & du får tillbaka den med ett annat fel så borde han vara intreserad av att se vad som hänt . mummla om att muttern är rund ? då har han väll dragit den rund i så fall . om han inte fick loss den från början skulle jag vilja veta hur han fick dit den nya remmen ? drar man sönder någe så byter man ut det . ingen diskution , allra helst om man tagit på sig ett jobb på någon annas bil .
Jag tycker att det låter väldigt skumt det här . du känner ingen som kan slänga en blick på bilen ?
Låter det någe när du försöker svänga ?
Jag tycker att det låter väldigt skumt det här . du känner ingen som kan slänga en blick på bilen ?
Låter det någe när du försöker svänga ?
Mekaniker och mekaniker... hemmajobbare mer då!
Håller med om att det låter skumt!
Får hit min "gamla" bilmek i morgon så får han kolla.
Var ute till bilen nyss för att kolla att remmen verkligen snurrade, det gjorde den, men det satt en väldigt massa trassel under och det såg ut som att remmen "vobblade" om man jämförde med generatorremmen. Sen lät det lite mysko också...
Om det låter något när jag FÖRSÖKER svänga...nej!
Tack för att ni finns där ute!
Håller med om att det låter skumt!
Får hit min "gamla" bilmek i morgon så får han kolla.
Var ute till bilen nyss för att kolla att remmen verkligen snurrade, det gjorde den, men det satt en väldigt massa trassel under och det såg ut som att remmen "vobblade" om man jämförde med generatorremmen. Sen lät det lite mysko också...
Om det låter något när jag FÖRSÖKER svänga...nej!
Tack för att ni finns där ute!
Nu är jag ju en misstänksam mäniska som ofta har fel .
Jag vet inte heller hur prylarna sitter på din bil .
Men det finns en mutter som är dragit sönder av någon andledning . undrar om han brukat en väldigt massa våld ?
låt säga att han inte lyckades släppa spänningen på remmen , kan det då tänkas att han helt sonika bröt tillbaka servopumpen med våld för att komma åt generatorn ? eller möjligen gav sig på remskivan på servopumpen istället ?
kan han ha knäckt axeln på servopumpen ?
Det låter väldigt knepigt att det vobblar & låter ,,,,
Bara en misstanke från min sida & det är ju omöjligt att säga någe när man inte sett bilen . men det är bra att du får hjälp på plats av en annan mekaniker .
Hoppas att det löser sig för dig & håll oss gärna informerade om hur det går
Jag vet inte heller hur prylarna sitter på din bil .
Men det finns en mutter som är dragit sönder av någon andledning . undrar om han brukat en väldigt massa våld ?
låt säga att han inte lyckades släppa spänningen på remmen , kan det då tänkas att han helt sonika bröt tillbaka servopumpen med våld för att komma åt generatorn ? eller möjligen gav sig på remskivan på servopumpen istället ?
kan han ha knäckt axeln på servopumpen ?
Det låter väldigt knepigt att det vobblar & låter ,,,,
Bara en misstanke från min sida & det är ju omöjligt att säga någe när man inte sett bilen . men det är bra att du får hjälp på plats av en annan mekaniker .
Hoppas att det löser sig för dig & håll oss gärna informerade om hur det går
Han påstår att muttern var rund när han började, vilket jag har svårt att tro då det har varit riktiga bilverkstäder som bytt rem de sista gångerna.
Du menar att han kan ha "fixat" till det här felet själv?
Känner att det är väldigt bra att ha nycket på "fötterna" inför nästa konfrontation med honom.
Du menar att han kan ha "fixat" till det här felet själv?
Känner att det är väldigt bra att ha nycket på "fötterna" inför nästa konfrontation med honom.
Som sagt , det är omöjligt att säga någe när man inte sett bilen .
Förhoppningsvis för du svar av den andre imorn .
men omöjligt är det ju inte att han skadat något om det krånglade .
det är inte ens säkert att han i så fall vet om det .
Sen KAN det ju vara en tillfällighet om pumpen lämnat in .
Men märkligt är det ,,,,,,,,
Jag har varit med om liknade saker själv & man kan känna sig väldigt maktlös när man skall försöka bevisa någonting .
Ord står mot ord .
Det är väldigt bra om man har någon kunnig på området som har hittat felet & kan intyga vad det handlar om .
Vi får hoppas att din gammle mekaniker hittar felet
Förhoppningsvis för du svar av den andre imorn .
men omöjligt är det ju inte att han skadat något om det krånglade .
det är inte ens säkert att han i så fall vet om det .
Sen KAN det ju vara en tillfällighet om pumpen lämnat in .
Men märkligt är det ,,,,,,,,
Jag har varit med om liknade saker själv & man kan känna sig väldigt maktlös när man skall försöka bevisa någonting .
Ord står mot ord .
Det är väldigt bra om man har någon kunnig på området som har hittat felet & kan intyga vad det handlar om .
Vi får hoppas att din gammle mekaniker hittar felet
Solklart fall... det är såklart att han orsakat det! Jag menar, servot fungerade ju när du lämnade bilen. Speciellt då man uppenbarligen måste bort med servoremmen för att få loss generatorremmen. Otroligt dålig stil... Stå på dig!
Ja sådana här saker gör mig rätt xxxxxx . en seriös mekaniker skulle naturligtvis rett ut felet & inte lämnat ifrån sig bilen med det här felet .
Det är inte lätt att styra en bil med styrservon ur funktion & man kan nog säga att den är på gränsen till trafikfarlig .
Sen spelar det ingen roll om det är en hemmapulare eller en "riktig" verkstad .
Man ska veta att man klarar av jobbet innan man tar på sig det .
Det är inte lätt att styra en bil med styrservon ur funktion & man kan nog säga att den är på gränsen till trafikfarlig .
Sen spelar det ingen roll om det är en hemmapulare eller en "riktig" verkstad .
Man ska veta att man klarar av jobbet innan man tar på sig det .
har jag mailat med killen lite... och ja... jag vet inte... skulle vilja återge hela hans svar här direkt, men det känns aningen utelämnande.
Men kan ju säga att han fick för sig att han inte gjort något fel alls...
Snarare att det var mitt fel att han var tvungen till att byta rem...
Vill ha tillbaka min gamla körbra bil!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men kan ju säga att han fick för sig att han inte gjort något fel alls...
Snarare att det var mitt fel att han var tvungen till att byta rem...
Vill ha tillbaka min gamla körbra bil!!!!!!!!!!!!!!!!!
fick jag ett svar, var det servopumpen som var kass så skulle han debitera mig för det....
Jag blir skogstokig känner jag!
Det värsta är att jag inte riktigt vet vad jag har att sätta emot!
Jag blir skogstokig känner jag!
Det värsta är att jag inte riktigt vet vad jag har att sätta emot!
Okey, men skit i den där snubben då och låt din gamla mekaniker som förmodligen har bättre koll, fixa felet. Du får bara hoppas att han inte förstört nån remskiva eller hela servopumpen eller nåt, som någon ovan föreslog...
Om det byts servopump, se till att få de gamla utbytta delarna och se om det verkar ha brukats våld på dom.
Om det byts servopump, se till att få de gamla utbytta delarna och se om det verkar ha brukats våld på dom.
Ja det var en knivig sitts du hamnat i,,, och tyvär rätt vanlig situation med, helt klart har denna så kallade mek tabbat sig någonstans, för grejen för en bilmek att inte lämna ifrån sig en bil som är mer trasig än innan, då är man inte seriös.
Synd bara att du inte höll till i mina trakter så hade du en lättstyrd bil vid det här laget,,, men hoppas det löser sig ändå för dig och återkom gärna hur det går/gick, och svartlista sedan denna nisse,,,
Synd bara att du inte höll till i mina trakter så hade du en lättstyrd bil vid det här laget,,, men hoppas det löser sig ändå för dig och återkom gärna hur det går/gick, och svartlista sedan denna nisse,,,
Seriös är väl det minsta man kan kalla denne kille!
Hade fått mail nu där han skrev att han skulle byta servopump, men att de ingen hade på skroten. I Samma mening påstår han att man inte kan ha sönder servopumpen när man byter generator och rem...
Fyra dagar utan bil nu och än ser jag inget ljus...
Hade fått mail nu där han skrev att han skulle byta servopump, men att de ingen hade på skroten. I Samma mening påstår han att man inte kan ha sönder servopumpen när man byter generator och rem...
Fyra dagar utan bil nu och än ser jag inget ljus...
Frågan är om du ens vill att han skall skruva något mer i din bil?