Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Generator?

Startad av Anne67 · 2007-11-12 · 61 svar

fia
Nu fick jag mail från den sk seriöse meken... Han skulle lämna 600 kr i min brevlåda i morgon... Är det godtagbart? Vet inte om jag orkar med honom något mer nu!
Weird_G
En snabb koll på bildelsbasen säger att en servopump ligger mellan 600 & 1200kr
nu är det bara ett fåtal som lägger ut priset . men nog verkar det som om han har gjort en koll i alla fall .
fia
Det får bli så! Han lämnar pengar och jag är av med honom!
Får hem min "gamla bilmek" i morgon som kollar allt.

Tack alla här inne på forumet som gett tips och stöttning!
Har iaf lärt mig en läxa nu!
fraggelpelle
Glöm inte att höra av dig sen om exakt vad som var felet.
mockels
Jaa, det här var en trist och konstig historia... hoppas det ordnar upp sig nu då iaf. Med den killens föga charmiga vokabulär så blir man ju lite förvånad om han får så himla många fler jobb... En gång och aldrig mer blir nog kundernas devis. För även om man är oense om ett jobb eller skuldfråga så bör man kunna resonera om det som en vuxen människa utan att häva ur sig sånt där språk. Det känns lite som att "anfall är bästa försvar" (när man vet att man gjort en tabbe...) Men du ska ju inte känna dig dum på något vis, om man svarar på en annons så utgår man ju från att annonsören är reko och vet vad han sysslar med.
fia
Tack!
Och jag hör av mig mer om vad som var/är det verkliga felet med bilen.
fia
Så här jävla blåst som jag har blivit hoppas jag ingen annan blir!!

Har haft en bilmek som kollat på bilen nu.

Han har försökt sig på någon genväg och lyckats slagit sönder fästet till servopumpen, remskivan är demolerad med resultat att remmen var helt sändertrasad. Själva pumpen vet vi inte än hur det är med den.

Sedan så hade han ju bytt avgasrör också. Påstod att han var tvungen att byta hela mellanröret med dämpare. Kostnad 800 kr. Det han har bytt är ett kort mellanrör, kostnad 89 kr på biltema...

Vad gör man, vad säger man?
Vet inte riktigt om jag törs konfrontera denna killen igen. Med tanke på det sista mailet jag fick där han kallar mig kossa, så vet jag inte vad han kan tänkas ta sig till...

Är ledsen! Och ångerfull, att jag kunde vara så jävla dum och gå på en sån här sak.
fraggelpelle
Finns blocketannonsen kvar?
fia
Ja, kollade nu. Den står på Värmland, Hantverkare, "Mycket händig man" (vilket skämt!!!!!!)
Weird_G
Du är inte dummare än någon annan !
Det är helt omöjligt att veta vem som döljer sig bakom en annons & det är fullt naturligt att vilja spara in på service/reparationer på en sådan gammal bil . att lämna in till en riktig verkstad drar snabbt iväg förbi värdet på bilen .
Att du råkat på ett rötägg , det händer alla någongång !
Men sur blir man så det räcker & blir över :mad:
Har han lämnat pengarna föresten ?
fia
Pengar har han lämnat, 600 kr. Men det räcker tyvärr inte för det jag måste åtgärda nu...
Åsså detta sura med avgaset!

Ingen bra dag känns det som nu...
Weird_G
Har du fått något kostnadsförslag på det som behöver åtgärdas ?
Om du skall ta kontakt med skojaren igen så får du la hota med skatteverket vet ja ;-)
fia
Nej inte än, men jag har räknat lite själv... Pumpen ca 600 kr, fästet ca 200 kr plus arbetet sedan så har har jag inte fått fram något pris på remskiva än.

Men det är ju bara att konstatera...FÖRLUST! så det skriker om det!

Tänkte närmare på MC killarna som kör omkring här i stan att hota med...§e
slirfeldt
Ja det var då ett riktigt rötägg du råkat på och som helt klart inte skall hålla på med bilar, och som redan sagt en gång så är du långt i från ensam om liknande erfarenheter, tyvärr.

Kan bara tala för dom icke bilkunniga (mest) fruntimmer bara jag har i min närhet, som är evigt tacksamma att ha mig som "sin egen" meck och som man kan lita på att få jobben riktigt utförda utan minsta krångel,,,

Du har inte funderat på att plugga om till bilmek då?? ;-)
fia
.....Kunde inte hålla mig, utan mailade killen för att fråga vart han hade gjort av resterande pengar för röret som jag betalade för samt vad han gjort när han bytte generator och rem. Svaret jag fick var ju självfallet att remskivan var trasig sen innan, fästet likaså. Sedan så hade han ingen koll hur mycket han handlat för på biltema, utan var tvungen att kolla kontoutdraget först..
Han skulle självfallet betala tillbaka pengar om det var så att han betalat 89 kr istället för 800 kr...
Sedan så visste han inte hur man skulle ha kunna dragit sönder en remskiva och fäste och ev en pump... det var ju omöjligt...
(var med under bilen igår och såg tydliga spår på nya brottytor...)

Sorry att jag plågar er med detta, men jag blir bara så trött!