MMonikaTrådstart2010-06-17Hej! Jag har en Suzuki 650. Den gnisslar när jag gasar. Släpper jag gasen så slutar det. Vad är det som behövs åtgärdas? Räcker det kanske bara att smörja på rätt ställe?
Var i från verkar detta gnissel komma? Gnisslar det oavsett på friläge eller drivläge?
Hej Peter
Nej, gnisslet uppstår enbart när jag gasar i drivläge. I friläge låter det ingenting och gnisslet slutar när jag släpper gasen och enbart rullar med hojen, så det är inte hjulen som gnisslar.
Det är just vid sådana felsökningar man nära på skulle behöva uppleva detta live för att mer kunna få uppfattning om tänkbara, men låter då som det bara skulle kunna komma från koppling/lamellsidan och verkar detta gnissel så komma från själva motorn om detta går att uppfatta?
Och oljenivån är den rätta i motorn/växellådan?