Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Gnissel vid gas

Startad av Monika · 2010-06-17 · 3 svar

MonikaTrådstart
Hej! Jag har en Suzuki 650. Den gnisslar när jag gasar. Släpper jag gasen så slutar det. Vad är det som behövs åtgärdas? Räcker det kanske bara att smörja på rätt ställe?
slirfeldt
Var i från verkar detta gnissel komma? Gnisslar det oavsett på friläge eller drivläge?
Emiliozez
Hej Peter

Nej, gnisslet uppstår enbart när jag gasar i drivläge. I friläge låter det ingenting och gnisslet slutar när jag släpper gasen och enbart rullar med hojen, så det är inte hjulen som gnisslar.
slirfeldt
Det är just vid sådana felsökningar man nära på skulle behöva uppleva detta live för att mer kunna få uppfattning om tänkbara, men låter då som det bara skulle kunna komma från koppling/lamellsidan och verkar detta gnissel så komma från själva motorn om detta går att uppfatta?

Och oljenivån är den rätta i motorn/växellådan?

Fler trådar i Hjälpforumet Mc