Gjorde du en ordentlig inkörning? (efter kolvbyte så slår du på alla orginaldelar och sedan kör du på blandade varv omkring 5-10 mil) ifall du inte gjort detta så kan det vara så att någon packning har bränts och därför den vill kasta ut svart rök och dö, mitt tips är att skruva isär cylinder och kolla hur kolven ser ut, ifall den är bränd eller kolla kompan, därifrån skulle jag sedan börja kolla packningar runt förgasare, avgassystem, cylinder, osv. tror inte att det har med oljan att göra.
Tja
Har en Derbi Senda R 1998
Det är så här det ligger till
Min kolv gick isönder när jag låg i 70
Jag bytte Kolv och nu startar den igen
Men uppkommer svart rök ibland och den kan senare dö
Jag har bytt : Kolv , packningar Fyllt på med valvoline synpower 2t olja
Trimm: Hebo tuberro rör underliggande , portad cylle
Kan det vara Oljan ? eller har jag en sk Fransk Strypning ?
Innan byte av olja gick den bra
Tacksam för snabba svar :rolleyes:
Har en Derbi Senda R 1998
Det är så här det ligger till
Min kolv gick isönder när jag låg i 70
Jag bytte Kolv och nu startar den igen
Men uppkommer svart rök ibland och den kan senare dö
Jag har bytt : Kolv , packningar Fyllt på med valvoline synpower 2t olja
Trimm: Hebo tuberro rör underliggande , portad cylle
Kan det vara Oljan ? eller har jag en sk Fransk Strypning ?
Innan byte av olja gick den bra
Tacksam för snabba svar :rolleyes: