GGranadaTrådstart2010-07-01Hur är det egentligen med krav på bensinen ? Funkar det med blyfri på dessa eller skall man använda tillsats.
Har haft 2 st gamla cb400 och har inte tankat annat än blyfri 95.
I instruktionsboken står det att man ska tanka bensin med en låg blyhalt och ett oktantal på 91 eller högre.
Tack för det,har skaffat en och vill vara säker på att inte riskera att ventilerna bränner ihop osv.
Nejdå så tanka du på med den vanliga soppan som dessa japaner var mycket tidiga med att anpassa motorerna för den blyfria bränslet, var likadant med med första egenna 125:an en Honda K5 av 73 årsmodell som med redan då var tillverkad för den blifria soppan (mycket tack vare anpassningen till USA marknaden).