Det är bra om du uppger modellbeteckningen på förgasaren. Finns rätt många att välja mellan.
Bil: VW 1303 S -74
Någon som kan bistå med en How To ställa in förgasaren? Eller en Förgasarinställning För Dummies?
Min bubbla startar kalasfint, går igång direkt, och går fint på ngt förhöjd timgång tills - vad jag
förmodar iaf - el.choken släpper.
Då vill den inte alls gå, den bara blurrar och dör. Nu vet jag att en del slangar till/från luftburken inte är
anslutna, och det är samma uppträdande när jag kör motorn utan renare alls.
Jag har försökt att pilla lite på inställningsskruvarna, men utan framgång. Det jag söker är enkla rättframma
instruktioner av typen "Börja med att skruva in X och Y i botten. Öppna si-å-så mkt på X, Skruva ut si-å-så mkt på Y...."
Imorgon (19/5) är det besiktning...
:confused:
Någon som kan bistå med en How To ställa in förgasaren? Eller en Förgasarinställning För Dummies?
Min bubbla startar kalasfint, går igång direkt, och går fint på ngt förhöjd timgång tills - vad jag
förmodar iaf - el.choken släpper.
Då vill den inte alls gå, den bara blurrar och dör. Nu vet jag att en del slangar till/från luftburken inte är
anslutna, och det är samma uppträdande när jag kör motorn utan renare alls.
Jag har försökt att pilla lite på inställningsskruvarna, men utan framgång. Det jag söker är enkla rättframma
instruktioner av typen "Börja med att skruva in X och Y i botten. Öppna si-å-så mkt på X, Skruva ut si-å-så mkt på Y...."
Imorgon (19/5) är det besiktning...
:confused: