Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Ingen soppa från bensintanken

Startad av 0x2A · 2006-08-02 · 3 svar

0x2ATrådstart
H.
Har nu plötsligt blivit MC-mek på en Honda 125 -73.
Det kommer ingen bensin från bensintanken om jag lossar slangen ifrån den och öppnar kranen (bensin finns i tanken).
Sitter det filter i kranen?

-
MoPar 66
0x2A wrote:
H.
Har nu plötsligt blivit MC-mek på en Honda 125 -73.
Det kommer ingen bensin från bensintanken om jag lossar slangen ifrån den och öppnar kranen (bensin finns i tanken).
Sitter det filter i kranen?

-
testat o blåsa i slangen? kan va skit som ligger o täpper i tanken
Lars Arnell
Hmmm, felet var väldigt enkelt, efter att ha blåst slangarna med tryckluft så kom det fortfarande ingen bensin. Det var helt enkelt för lite bensin ihällt:ner
MoPar 66
0x2A wrote:
Hmmm, felet var väldigt enkelt, efter att ha blåst slangarna med tryckluft så kom det fortfarande ingen bensin. Det var helt enkelt för lite bensin ihällt:ner
där ser man :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Mc