Kan vara en bra början med ett nytt stift, där vissa tillverkare till och med rekommenderar byte av detta inför varje år,,, men annars låter det som konensatorn strular som flera servade klippare genom årten påvisat liknande fenomen och orsaken varit dålig konding, men satsa främst på ett nytt tändstift och se vad det ger innan du river mer hår från huvudet. :-)
tjena!
håller på att bli tokig på min lilla klipparmotor. jag vet att det redan finns jättemycket skrivet här, men det hjälps fan inte.
går fint att starta den å köra 2 minuter, sen dör den. efter det så går den forfarande fint att starta men jag får inte upp den i varv.
spontan gissning från alla som ägt en gräsklippare: den går fet! jo, det är en bra gissning, men tyvärr fel.
förgasarn är rengjord en bunt ggr senaste dagarna, luftfiltret är finfint, bensinavluftningen funkar utmärkt. det enda jag inte gjort är att byta tändstiftet. kan det va så enkelt?!?
hjälp hjälp
/christian
håller på att bli tokig på min lilla klipparmotor. jag vet att det redan finns jättemycket skrivet här, men det hjälps fan inte.
går fint att starta den å köra 2 minuter, sen dör den. efter det så går den forfarande fint att starta men jag får inte upp den i varv.
spontan gissning från alla som ägt en gräsklippare: den går fet! jo, det är en bra gissning, men tyvärr fel.
förgasarn är rengjord en bunt ggr senaste dagarna, luftfiltret är finfint, bensinavluftningen funkar utmärkt. det enda jag inte gjort är att byta tändstiftet. kan det va så enkelt?!?
hjälp hjälp
/christian