Motorforum.nu

ForumMotorsport & Racing

Köra in ny kolv

Startad av Tobbe · 2003-05-17 · 2 svar

TobbeTrådstart
Jag skall sätta i ny kolv i brorsan moped, hur ligger det till med inkörningen? Lungt och fint i X anal mil eller?
Krister Lindholm
Växla onödigt ofta, låt den gå lätt & övervarva inte.. Räcker väl med 10-15 mil eller nått antar jag.. Blanda en eller två % extra olja i bensinen.
Tobbe
Okey tack :upp

Fler trådar i Motorsport & Racing