TtallrothTrådstart2002-04-26Jag har en GSXR750 90-årsmodell med original system. Problemet är att i skarven mellan "grenröret" och slutburken läker en hel del avgaser ut. :OO Tror att detta kommer att ge mig problem på besiktningen. Jag har försökt täta med flera olika avgastätningar, men alla dessa håller ca en vecka. Har funderat på att svetsa för att lösa problemet, men är det någon som har nåt tips på hur jag kan täta detta. :q
MVH - Jonas :h
KKrister Lindholm2002-04-26 · #Du kan ta en tunn aluminiumplåt el dyl och linda runt röret & sen klämma åt med en rejäl avgasklämma.. Men det förutsätter naturligtvis att det är rör + muff-anslutning, mao inte nån medbringare-lösning som du skruvar ihop med en packning emellan. ;)
Vad är det för system?
Sstefanbrax2002-04-26 · #tack för svaret...
det är ett 4-1 system tror jag det heter, en vild gissning :e .. vilka olika system finns det eg? och det är ett rör + muff anslutning, så lösningen skulle nog kunna gå..
jag har oxå ett vance & hines trimsystem, men jag bytte för det förde ett sånt h-vetes liv det systemet... :(
MVH - Jonas :h
KKrister Lindholm2002-04-26 · #Testa med plåtremsan som jag föreslog du, det bör funka så det duger.. Annars finns det sånt där ljuddämpar-gucka att köpa på nån mack, men det är ett satans sull att hålla på med & sen ser det inte klokt ut om det sullar utanför skarven! ;)
Vaddå, är det inte skoj att ha ett gammalt V&H Supersport som inte dämpar ett skit?? Det har ju jag på min & jag stormtrivs med oväsnet! NOT! §e
Att det läcker lite bör inte vara ngt besproblem... dom kollar inga avgasvärden... sen att man vill ha det tätt av andra orsaker är ju en annan sak. :OO
KKrister Lindholm2002-04-29 · #Du får en högre ljudnivå med läckage, det ger besiktningsproblem!
Sstefanbrax2002-04-30 · #om dom inte tittar nåt på läckage behöver jag nog inte vara speciellt orolig, för att ljudet är inte märkbart högre, utan bara läckaget :h