Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Mc

Läckande tank

Startad av – · · 3 svar

·Trådstart
på en Kawa GPZ 500S 88.
Alternativ:
1. Ny tank. 3200 bagare! avslaget...
2. Beg tank. 1200 bagare + lack 1000 bagare. Avslaget
3. Löda? Går det med vanlig hobbykolv?
4. Kemisk metall från Clabbe Ohlson
5. Häll i något tankreparationsmojs

Har redan testat en klistervariant från Clabbe Ohlson som skulle vara bensinbeständigt, men det var det inte.
Hålet är så stort att det droppar...

Vad göra?
·
Var på tanken sitter läckaget? Är det en spricka eller ett hål? Det kan gå att hårdlöda med gaslåga om du gör rent ordentligt. Hör med en svetsfirma eller en mekanisk verkstad.
lampnissen
Hej! Läckaget sitter på undersidan några centimeter från bensinkranen. Tänkte testa
med Clabbes Ohlsons kemiska metall, eftersom denna enligt deras utsago är idealisk för tankläckor. Så fort man lämnar bort någonting har ju saker en tendens att bli ganska dyra. Vi får väl se om det funkar. Bara den j-a snön skulle ta och försvinna och vi fick lite vår i detta snorkalla land.
Greymane
Jag lagade en Opel tank med kemisk metall från biltema, och det höll i dom 2år som jag hade bilen. Så det håller ett tag.

Fler trådar i Hjälpforumet Mc