Ja normalt brukar det vara just defekt termostat med dessa symtom som med brukar märkas rätt tydligt att kylaren med dess slangar nära på direkt blir allt varmare efter en kallstart. Vilken dessa med frisk termostat skall förbli tämligen ljummen strax intill motorn nått drifts temperatur.
Bil: Audi 100 CC Avant -85, 5 cyl. motorkod KU
Problem: Låg arbetstemperatur
Hej alla vänner, och God Fortsättning. Jag firade det nya året med att köpa en Audi 100 CC Avant -85.
Det enda jag upptäckt hittills är att den inte vill gå upp i temp under körning. Den håller sig kvar på ca 60-70
grader på mätaren.
Skön kupévärme finns dock, även om det inte går att avgöra hur varmt det kan bli ety det är lite mildare just nu.
Det uppenbara är ju att det är dags för ett termostatbyte, men eftersom jag hade - och har - samma fenomen
på min Audi 80, och ett termostatbyte på den inte hjälpte frågar jag nu församlingen:
:q Vad kan det vara om det inte är termostaten?!???
Som vanligt mottages råd och tips vänligt men bestämt!
.
Problem: Låg arbetstemperatur
Hej alla vänner, och God Fortsättning. Jag firade det nya året med att köpa en Audi 100 CC Avant -85.
Det enda jag upptäckt hittills är att den inte vill gå upp i temp under körning. Den håller sig kvar på ca 60-70
grader på mätaren.
Skön kupévärme finns dock, även om det inte går att avgöra hur varmt det kan bli ety det är lite mildare just nu.
Det uppenbara är ju att det är dags för ett termostatbyte, men eftersom jag hade - och har - samma fenomen
på min Audi 80, och ett termostatbyte på den inte hjälpte frågar jag nu församlingen:
:q Vad kan det vara om det inte är termostaten?!???
Som vanligt mottages råd och tips vänligt men bestämt!
.