Förr i tiden bevakades sportevenemang av journalister som som sedan beskrev evenemanget i tidningen eller tvprogrammet. Reportern var satt att förmedla information om en händelse.
Nuförtiden bestämmer ofta media vilka regler som ska gälla i de evenemang de ska bevaka. Eftersom tittarsiffrorna styr så kan Johan Thorén bestämma att införa depåstopp i STCC för att få programmen mer spännande. Fler tittar strömmar till apparaterna och gör PR för sporten. Sponsorerna blir glada. Alla inblandade blir glada av ekonomiska och pr-mässiga skäl.
Jag kan hålla med om att de verkligen blir mer spänning med depåstopp. Det är inte det jag känner mig undrande inför: Jag undrar bara varför man verkar anse att det är just media som ska styra hur en sport utvecklas?
Nuförtiden bestämmer ofta media vilka regler som ska gälla i de evenemang de ska bevaka. Eftersom tittarsiffrorna styr så kan Johan Thorén bestämma att införa depåstopp i STCC för att få programmen mer spännande. Fler tittar strömmar till apparaterna och gör PR för sporten. Sponsorerna blir glada. Alla inblandade blir glada av ekonomiska och pr-mässiga skäl.
Jag kan hålla med om att de verkligen blir mer spänning med depåstopp. Det är inte det jag känner mig undrande inför: Jag undrar bara varför man verkar anse att det är just media som ska styra hur en sport utvecklas?