I det här fallet gissar jag starkt på att du har mer att hämta här: https://www.nordicaudi.com/ min spontana erfarenhet är att det brukar röra sig som sagt om dålig kontakt vid någon styrkomponent som är kopplat till farthållaren.
Skickar upp en fråga till..
Min Audi 80 2.0E -92 är, troligen originalmonterat, utrustad med farthållare. Dock har den slutat fungera. Den tvärdog inte, utan i början 'släppte den taget' ibland och 'tog' igen då jag försökte efter ett tag. Men med tiden fungerade den alltmer spontant, och nu är den helt insomnad. Dock verkar det som att själva mekaniken fungerar - jag kollade med undertryck i själva 'klockan' som sitter vid insprutningen och då gick motorn upp i varv.
Felet sitter kanske i någon sensor eller kontrolldatabox...?
Kanske någon här käner igen symptomen och rentav av har lösningen??
Ett installations- och/eller schema skulle smaka fågel :i
.
Min Audi 80 2.0E -92 är, troligen originalmonterat, utrustad med farthållare. Dock har den slutat fungera. Den tvärdog inte, utan i början 'släppte den taget' ibland och 'tog' igen då jag försökte efter ett tag. Men med tiden fungerade den alltmer spontant, och nu är den helt insomnad. Dock verkar det som att själva mekaniken fungerar - jag kollade med undertryck i själva 'klockan' som sitter vid insprutningen och då gick motorn upp i varv.
Felet sitter kanske i någon sensor eller kontrolldatabox...?
Kanske någon här käner igen symptomen och rentav av har lösningen??
Ett installations- och/eller schema skulle smaka fågel :i
.